Click the advertisement below. Find something interesting in here ♡

Wednesday, February 8, 2012

Scanning Cantik Rohani



Kadang2 kita nie terlalu taksub nak mencantikkan diri secara lahiriah sajer.. termasuk empunya diri yang menulis entry ini.. kuikui.. means kecantikan rupa paras fizikal kita ler.. nak nampak cantik.. nak nampak perfect di mata sendiri dan di mata orang lain.. sehinggakan kita sedikit terlupa tentang satu lagi aspek kecantikan diri yang perlu dijaga.. kecantikan rohani or dalaman kita..

Last week semasa di kampung, aku terbelek satu blog nie.. oleh kerana kat kampung skrg 3G dah boleh dicapai dimana2 tak macam dulu.. ada rezeki ler menelek laman yg aku kire sangat berinfomasi & berguna untuk santapan rohani.. satu daripada entrynya yg bertajuk "Ujian Mengesan Jin Dalam Badan" sangat menarik perhatian aku.. Cherr kite try test buat ujian nie.. Ada tak simptom2 gangguan seperti yang disenaraikan.. Klik link di bawah untuk maklumat lanjut..



Alhamdulillah.. selepas menjadikan aktiviti mendengar & membaca ayat2 Ruqyah/Manzil/Syifa' nie sebagai amalan harian.. ada terasa perubahan dalam diri.. InsyaAllah akan berjumpa kedamaian yang dicari.. Klik di bawah untuk download :




Satu lagi option ialah korang gi mana2 kedai or toko buku.. gi carik buku kecik "Manzil Rasam Uthmani"... murah jer.. hanya RM1.50.. terima kasih kepada adik ku Nik kerana memperkenalkan buku kecik nie.. saiz kecil tapi besar nilainya.. TQ TQ ^^

Satu lagi buku yang menginsafkan.. membuatkan diri tak lupa diri.. huhu.. insyaAllah dengan membaca buku2 seumpama di bawah nie.. dapat sentiasa muhasabah diri.. tidak lupa akan tujuan asal kejadian & ke mana hala akhirnya kita akan kembali.. Antara topik menarik yang diulas ialah :

Bagaimana Malaikat Maut mencabut nyawa
Ruh melihat jasadnya diuruskan
Tanda-tanda mati yang baik
Perjalanan ruh
Apakah ruh-ruh dapat saling menziarahi
dan lain-lain lagi..

InsyaAllah dengan menyeimbangkan kecantikan dalaman & luaran kebahagian dapat dicari dengan izinNya...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free background from VintageMadeForYou